fredag 7. juli 2017

frodig ved låveveggen

Nå er rosene i gang, og jeg nyter synet, duften og muligheten til å plukke med meg noen kvister inn. 

Det at blomstringen er kort, og kun én gang i løpet av sommeren, minner meg på at jeg bør nyte og glede meg over det som er godt, hver eneste dag. 

Jeg har aldri klippet rosene her ved låven, og det er vel på tide sikkert. Jeg syns bare de er så bugnende og fine når de har dette litt ville uttrykket. Denne historiske rosen har så lange grener nå, at det var behov for å binde den opp. Tidligere har det stått noen gamle gjerdestolper her, men i år måtte jeg bygge i høyden gitt. 

Tre gamle staur er satt i jorda  og med naturhyssing har jeg sånn nogenlunde kontroll på denne rosebusken. Som altså skal få seg en aldri så liten klipp når sesongen er over. 

Enn så lenge fortsetter jeg å glede meg over rosene som er blitt så frodige, og står plassert her ved plantebordet mitt på låveveggen. 

# den store koftejakten # kofter # kofteboken # kofteboken 2 # liv sandvik jakobsen # tørkestativ # nostalgi # landlig # livsstil # matnyttig # vårt lille land # diy # kjøkken # innredning # interiør # interior # jordbruk # ølologisk # strikk # strikking # reportasjer # gamle lamper # blomster # flora # reportasjer # landliv #

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar